Penisilin alerjisi olup olmadığı nasıl anlaşılır?

,

İlaç alerjilerinin uygunsuz, bilinçsiz ve abartılı kullanımına bağlı olarak gelişebildiğini anlatan Şekerel, ilaca karşı reaksiyonların kullanımdan hemen sonra, aylar sonra ya da aralıklı kullanımına bağlı olarak hafif ya da yaşamı tehdit eden ağır bir reaksiyona kadar değişkenlik gösterebildiğini belirtti.

Prof.Dr. Şekerel, ilaç alerjilerinin deride kızarıklık, solunum, dolaşım ve sindirim sisteminde reaksiyonlara yol açabildiğini dile getirerek şöyle konuştu:

Tehlikeli reaksiyonlar böyle ortaya çıkıyor
“Penisilin grubu antibiyotikler önemli silahlarımızdan birisidir. Gerçekte penisilin alerjisi olduğu düşünülen hastaların çok az bölümünde gerçek penisilin alerjisi vardır. Penisilin alerjisi olduğunu bildiren 10 hastadan 9’unda penisilin alerjisine rastlanmıyor. Gerçek bir alerji olup olmadığı ise alerji uzmanları tarafından yapılan testlerde ortaya konulabilir. Tehlikeli reaksiyonlar, enjeksiyon yoluyla yapılan tedavilerde görülür.”

Çocuklarda antibiyotik alerjisi sık görülüyor
Dr. Sami Ulus Kadın Doğum Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Eğitim Araştırma Hastanesi Başhekimi Doç.Dr. Zülfikar Akelma, çocukluk çağında ilaç alerjisinin daha az görüldüğünü dile getirerek “Herhangi bir ilacı kullanırken ciltte oluşan kabarıklık, kızarıklık, kaşıntı başta olmak üzere beklenmeyen bir bulgu olunca ilaç alerjisi yönünden ele alınmalı” dedi.

Akelma, çocuklarda sık kullanılan ilaçların başında antibiyotikler ve ateş düşürücülerin geldiğini aktararak “Çocuklarda özellikle antibiyotiklere bağlı alerjiler sık görülür. Bu enfeksiyonların çoğuna virüsler neden olur. İlaç kullanan, özellikle de antibiyotik kullanan bir çocuğun vücudundaki kabarıklık, kızarıklık hem enfeksiyona bağlı hem de kullandığı ilaçlara bağlı gelişmiş olabilir” ifadelerini kullandı.

Bu kimliği yanınızda bulundurun çünkü…
Türkiye Ulusal Alerji ve İmmünoloji Derneği, İlaç Alerjileri Çalışma Grubu Başkanı Prof. Dr. Emine Dibek Mısırlıoğlu ise alerji uzmanı tarafından yapılan değerlendirme sonrası ilaç testlerinin reaksiyondan 1-6 ay sonra yapılabildiğine işaret ederek “İlaç alerjisi tanınız, alerji uzmanı tarafından doğrulandıktan sonra İlaç Alerjisi Kimlik Kartı düzenlenecektir. Bu kartta, kullanılması gereken ilaçlar ve kullanılabilecek ilaçlar belirtilecektir. Bu kimlik her zaman yanınızda olmalı ve ilaç yazan veya uygulayan sağlık çalışanına mutlaka gösterilmelidir” diye konuştu.

Kaynak: Milliyet 14.10.2019  www.milliyet.com.tr